
שכבה בוגרת
המלצות וחוויות של תלמידי השכבה
סיכום מחצית ראשונה לשנת תשפ"ב
המלצות וחוויות של תלמידי השכבה
בגרויות חורף 2022
בחינות הבגרות מהוות סיכום של תהליך לימודים וגם תנאי סף לקבלה למערכת ההשכלה הגבוהה
השנה תלמידי השכבה הבוגרת עברו בהצלחה מגוון בגרויות שונות:
-בגרות אנגלית בהגשתה של המורה אנה
-בגרות במתמטיקה בהגשתו של המורה יוסי
-בגרות בספרות בהובלתן של המורות אפרת ומיכל
-בגרות בהיסטוריה בהגשת המורה איילה
כל הכבוד לתלמידים שלמדו ונבחנו.
אנו רוצים לאחל בהצלחה לתלמידים שייגשו לבחינות הקיץ 2022
התלמידים ייבחנו במקצועות הבאים: אזרחות, עברית, גיאוגרפיה, היסטוריה, מיקרו ביולוגיה, חשיבה בתנועה, תנ"ך, מתמטיקה ואנגלית

בית קפה חברתי
את בית הקפה אנחנו מפעילים שלוש פעמים בחודש, כל שבוע בית הקפה פותח את שעריו לשכבה אחרת: צעירה, ביניים ובוגרת. בית הקפה מחולק לתפקידים: עובדי מטבח, הגשה והקמה, קופה ושטיפת כלים.
את היום מתחילים צוות ההקמה בבית הקפה בסידור המקום, פותחים שולחנות, מסדרים מוזיקה, סידור כסאות, מחלקים בכיתות כסף שבו התלמידים יוכלו לרכוש (על פי התנהגות בכיתה במהלך השבוע).
בחלק הבא צוות המטבח מכין את האוכל, על התפריט אחראיות ליאת- מנהלת בית הקפה וורד- מנהלת מטבח המובילות את המיזם. האוכל הוא על פי זמינות מוצרים, עונות השנה ובקשות תלמידים.
האוכל מוגש לבית הקפה לסידור אחרון ומחברים את מוצרי החשמל לעבודה שוטפת. אנחנו עובדים כחמש שעות בבית הקפה. בית הקפה פתוח משעה 10:00 עד 13:00.
התלמידים מגיעים לבית הקפה על פי לוז שיוצא על ידי מנהלת בית הקפה- ליאת. התלמידים מגיעים ל-20 דקות. הכיתה מגיעה לקופה שבה נמצא תלמיד שאחראי על קבלת הזמנות והוצאת בונים. התלמידים נכנסים לבית הקפה ומקבלים את ההזמנה מצוות ההגשה.
צוות בית הספר יכול לרכוש מזון על ידי תשלום בכסף אמיתי שיתרום להגדלת המיזם.
ד' - בבית הקפה האווירה טובה, משמח אנשים והגשת אוכל חם. היום בו בית הקפה פעיל זה יום שובר שגרה שבו אנחנו עובדים ולומדים בדרך אחרת. למדנו על עצמנו שאנחנו יכולים לעבוד קשה, שאנחנו יכולים להתאפק ולהיות סבלניים. אנחנו מלמדים את באי בית הקפה שמירה על היגיינה, כבוד אחד לשני וסבלנות כלפי צוות העובדים.
י'- האווירה בבית הקפה סבבה. זהו יום שאין למידה שגרתית. אנחנו לומדים אחרת. התלמידים שמגיעים אליי לבית הקפה מדברים אלי בצורה מכובדת. אם התלמידים חסרי סבלנות בכניסה לבית הקפה אני מנסה להרגיע ולקבל אחד אחד.
אנחנו רוצים לומר שבית הקפה מנוהל היטב על ידי ליאת וורד, מצליחים כל שבוע להפתיע במנות ובשירות מצויין. יש הפקות לפי נושאים וזה טוב לכולם. הן שמחות ומקצועיות, הרצון לשמח אחרים, מכבדות אותנו והן גורמות לנו להרגיש שהן לא מעלינו, מדברות אלינו בגובה העיניים. תודה
שיעור כלבנות עם טליה
ד'- זה שיעור שלומדים בו ידע על כלבים, סוגים שונים, מה כל תנוחה של כלב אומרת עליו, מה הוא רוצה. אנחנו לומדים מקצוע לחיים שיאפשר להיות מאלפי כלבים.
טליה המדריכה, מעבירה את השיעור באופן רגוע, מלדמת המון דברים חדשים שלא הייתי יודע, משחקי כלבים- אנחנו מכינים משחקי כלבים, נותנים לכלב לנשוך וזה משחק בין התלמיד לכלב. מעיין תרפיה לכלב.
הייתי רוצה שיגיעו סוגי כלבים נוספים ולדעת להתמודד איתם, כלבים גדולים פיזית. הייתי רוצה עוד שעות במערכת של שיעור כלבנות . השיעור עם כל החברים בכיתה הוא כיפי.
א'- אנחנו לומדים כלבנות פעם אחת בשבוע ביום שני יחד עם המורה טליה. יש לה שני כלבים ברונו ואמה שאותם היא מביאה לחוג כדי שנוכל לשחק איתם, לעשות איתם תרגילים וללמוד עוד קצת על כלבים. ברונו הוא כלב אנרגטי, מסוג בורדר קולי. הוא אובססיבי לכדורי טניס. ואמה היא כלבה שקטה וקשובה. היא יותר בוגרת ומקשיבה למה שאני אומרת לה. אני אוהבת את התרגיל שבו אני זורקת להם כדורים ואז הם מחזירים לי כשהם באים אליי עם הכדור בפה. ברונו יותר מצליח מהכלבה אמה בתרגיל הזה.
כל פעם אנחנו לומדים משהו חדש על הכלבים ולאט לאט יוצרים קשר עם אמה וברונו. בשיעורים האחרונים לימדנו ותירגלנו את אמה וברונו לעבור בתוך המזחלת ותרגילים די פשוטים וחשובים כמו לשבת ארצה להושיט יד וכדומה.
טליה המדריכה מלמדת בצורה טובה אותנו, כיף להקשיב לטליה. אני אוהבת להקשיב על הנושאים שהיא מלמדת.
תודה לטליה על השיעורים המעניינים
שיעור ספרות
ד'- אנחנו לומדים ספרות 3 פעמים בשבוע עם המורה נופית. בספרות אנחנו לומדים יצירות כמו- העיוורת, האדונית והרוכל. אני התחברתי ליצירה שנקראת האדונית והרוכל. אהבתי את הסיפור הזה כי יש בו מתח ומסתורין.
התחברתי לדמות של הרוכל יוסף. יוסף הוא איש תמים ולא קניבל כמו הלני. היו חלקים שיוסף היה צריך לברוח אבל לא התנהג בהיגיון. אני ממליצה למי שקורא את היצירה הזו - לא לאכול לפני כי תיאורים לא נעימים בסיפור.
אני חושבת שהסיפור כן מתאים לבני גילי שלומדים את היצירות האלו, הם יכולים להתמודד עם התיאורים הלא נעימים ביצירה. ילדים קטנים יפחדו מסיפור כזה ונערים כבר ראו סרטים שכוללים תיאורים מורכבים והם כן יכולים להתחבר לסיפור ממקום בוגר.
האווירה בשיעורים היא כיפית, מעניינת, לומדת דברים חדשים. תודה לנופית, על אף שאת מכתיבה מלא אני אוהבת אותך.

התנדבות בבית היוצר
ד'- אנחנו יוצאים לבית היוצר בימי חמישי בשעות 09:00- 11:00. זה מקום תעסוקה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. אנחנו יוצאים ככיתה שלמה. יש שם כמה סוגי עבודות וכמה קבוצות עבודה שמחולקים למחלקות עבודה. החלוקה היא לפי סוג העבודה שאנחנו עושים. היינו במחלקות- גינון, הכנת חימר וקרמיקה, מפעל אריזה, רכיבים של חברת ההיי טק פלקס הסמוכ ושתי מחלקות של יצירות כלליות
אני הכי אוהב לעבוד במחלקה של הגינון, אסף הוא מדריך ומנהל את מחלקת הגינון והוא גם חבר של אח שלי וגם היה גר במושב שלנו. אסף מבקש ממני כל מיני פעולות, כמו לגרוף עלים, להכין עציצים רק שתילות אני לא עושה בגלל שנת שמיטה.
אני רוצה לומר תודה לסייעת של ילד עם אפליפסיה בבית היוצר.
נבחרת ספורט של בית ספר
י'- בנבחרת הספורט של בית ספר יש בערך כ-12-13 נערים. בעתיד תתגבש הקבוצה והם יהיו 10 נערים.
בתחילת האימון התחילו בריצה מסביב לאולם, ולאחר מכן בעלייה וירידה מסביב למדרגות,
נראה כי הקבוצה מאוד ספורטיבית, לאחר מכן המשיכו לאימון: סקווטים, ופלאנק עולה יורד, לאחר מכן התחלקו לקבוצות של 4-3 נערים ותרגלו זריקות עם כדור, לדוגמא זריקה עלית (זריקה שבאה עם צורת היד מלמעלה), זריקה תחתית, שבאה מלמטה וכו'.
לאחר מכן שיחקו משחק כדור רשת התחלקו ל-2 קבוצות והיו צריכים לפגוע אחד בקבוצה של השני.
האווירה ממש טובה, מגובשים כקבוצה ומשתפים פעולה אחד עם השני.
ומהצד ממש נהנתי לראות אותם מלוכדים, משתפים פעולה והיה שיעור טוב.


.jpeg)
שיעור מחשבים
ד'- אנחנו לומדים מחשבים בימי שני עם טלי ואקנין. אנחנו לומדים על סביבת ענן 365. אנחנו נכנסים למרחב פדגוגי, ומקלידים קוד וסיסמה של משרד החינוך.
אנחנו לומדים להכין קבצים בתוכנות שונות. אנחנו נהנים מכל רגע ורגע. זו הדרך הכי טובה להשתמש בזמן שלנו.
הצלחנו להתמיד בריכוז הזמן השיעור ולהגיש קבצים ותוצרים בתוכנת WORD
הייתי רוצה ללמוד תוכנות עריכה ותכנות. לשמור קבצים מסוגים שונים. הייתי רוצה ללמוד סקרץ' , פוטושופ .
אני רוצה לספר חוויה בשיעור שבה ביקשתי מהמורה שאם אני מסיים משימת כתיבה ועריכה בוורד הענני היא צופה איתי בחמישה סרטונים של אבא קריר.
אבא קריר הוא רווק מבוגר שחי אצל ההורים שלו ומקליט סרטונים ליו טיוב באופן יומי מאז 2007. בכל סרטון הוא מקליט את עצמו אומר מילה אחת וצוחק. כשסיימתי את המשימה במחשבים ראיתי למורה סרטון של אבא קריר