top of page

עיתון בית הספר

מחצית א', תשפ"ג
את עיתון בית הספר הקימו, כתבו וערכו נבחרת תלמידים- נבחרת ניו מדיה
לפניכם כתבות על
פרויקטים בבית הספר וכתבות לפי תחומי עניין של תלמידים

תמונה1.png

מהדורה דיגיטלית ראשונה לשנת 2023

תודה לחברי הנבחרת שהכינו את העיתון שלפניכם

תלמידים והורים יקרים

אני גאה ונרגשת לפתוח את העיתון הדיגיטלי הראשון למחצית הראשונה של שנת הלימודים תשפ"ג.

רואה זכות אישית גדולה לעמוד בראש בית ספר, בעל הישגים חינוכיים והתפתחותיים מרשימים בזכות צוות חינוכי וטיפולי מקצועי ומיומן. שאיפתנו היא להביא אתכם, התלמידים, למיצוי יכולתכם הלימודית, האישית והחברתית-ערכית, תוך כבוד הדדי, סובלנות ודרך ארץ.

 

אנו שוקדים על פיתוח הוראת למידה משמעותית, מתעדכנת ורלוונטית ובמקביל טיפוח הסקרנות האישית והקבוצתית לרכיבי חומר הלימוד. ביה"ס בצמיחה ערכית והישגית מתמדת, ועיתון הוא אחד מן המיזמים אשר פועלים בבית הספר. ההשתתפות בכתיבת עיתון מקדמת את התלמידים בדרך התקדמותם אל עבר לומד משכיל ומוסרי, בעל ידע אוניברסלי ומיומנויות חשיבה המאפשרות לו לפעול ולצמוח בעידן עתיר טכנולוגיה, בעולם משתנה, מתפתח ודינמי.

 

לפניכם העיתון עליו עמלו רבות נבחרת ניו מדיה, שנפגשו מידי שבוע עם עורכת העיתון רכזת התקשוב המסורה והמקצועית של בית הספר, המורה טלי ואקנין לשעת כתיבה והכנה של העיתון. זוהי שנה שנייה שאנו זוכים לקרוא את פרי עמלם- המוגשת לכם בצורה דיגיטלית ונוחה.

 

כאשת חינוך וכאם, אני מאמינה כי השקעה בחינוך,בכל תלמיד ותלמידה מהווה את העתיד של מדינת ישראל, זוהי המחויבות הבסיסית וההכרחית שלנו כלפי דור העתיד.

הצוות החינוכי ואנוכי נמשיך לעשות את מירב מאמצים כדי להעניק לילדכם חינוך הטוב ביותר עם אהבה גדולה.

 

קריאה מהנה 

אביה אזולאי

מנהלת בית הספר

מועצת תלמידים של בית הספר שלנו

במועצת תלמידים אנחנו מעלים רעיונות והצעות לשיפור החוויה בבית הספר כמו 

הפסקות פעילות 

צילצולים כל חודש 

פעילויות לחגים 

טורנירים  

ימי ספורט 

ועוד... 

במועצת תלמידים אנחנו 10 תלמידים, אנחנו נפגשים כל יום חמישי בשעה 12:00 

בשעה הזו מדברים על איזו פעילות אנחנו צריכים לעשות בחודש הקרוב. 

אנחנו בהובלה של אוריאל ואפרת. הם קוליים וכיף איתם. הם יודעים לצחוק איתנו, חושבים על צלצולים שמתאימים לתלמידים. 

כיף לי היות בקבוצה מגובשת וגם כיף להמציא דברים ויש מקום לפרוח. 

הייתי רוצה לעשות קהוט על בית הספר, בו הילדים יכירו את בית הספר שלנו ויראו כמה הוא מגניב. והוא עדיף על מסגרות אחרות! 

היינו רוצים להתמקד בטורנירים של ספורט: טניס, כדורשת, כדורעף וכדורגל. 

מאחלים לתלמידים להתקדם לכיוון של בגרות ושיהיה רק טוב בלימודים 

Green tosca Pink Modern Neon Backpack New Year Sale Billboard Web Ad.png

נבחרת קט רגל 2023
קט רגל הוא שיעור שיש לי עם מורה בשם אשגרה ואנחנו 7-8 ילדים מכיתות שונות. קט רגל זה פשוט כדורגל במגרש קטן בלי דשא. בשיעור הזה המורה עוזר לתלמידים להשתפר במה שהם לא חזקים ומקדם אותם.

למשל לי הוא עזר עם פסים וכימיה וכל אחד הוא עוזר לו במה שהוא מתקשה. בשיעור אנחנו רוב הזמן משחקים משחק ומשפרים כימיה ומסירות והתקפות מסודרות. קט רגל שיעור ממש כיף שלי ולחבר שלי זה נותן אפילו קצת אוויר אחרי יום שלם של למידה.  

בגרות בתקשורת וצילום- יוצאים לימי צילום

בתאריך 14.12.22 יצאנו ליום צילום בשדרות. ביום צילום כל תלמיד היה צריך לצלם תמונות מהנושא שהוא בחר. אני אישית בחרתי זקנה ומכוניות. היינו בשוק של שדרות. עברנו ברחובות וצילמנו. בעוד חודשיים אנחנו יוצאים ליום צילום נוסף בבאר שבע בירת הנב. אנחנו עומדים להסתובב בעיר העתיקה ולצלם כל אחד את הנושא שלו כמו בשדרות. 

במגמת צילום ממש כיף לי כי בתכלס זה יכול לעזור לי לעתיד כעבודה. לצלם זה כיף בעיקר לתפוס דברים יפים באיכות גבוהה.  

שיעור קרמיקה עם הילה

בבית ספרנו נפתח חוג קרמיקה אני אישית ממש אוהב את. החוג הזה זה מין תרפיה כזאת . אני אוהב את זה שכל יום שני אחרי ההפסקה  הראשונה אני והתלמידים בכיתה שלי והמורה שלי נריה והעוזרת הוראה שלי אדנו יוצאים לחוג ופוגשים במדריכה הילה דניאל לקרמיקה. למשל הכנתי את בת הים הקטנה ועכשיו אני עובד על שלגיה אני נהנה ליצור ולגלות דברים חדשים. אני בעיקר מגלה את הכישרון שלי.

אני אפילו ארצה למכור יצירות. אני אישית מחובר לחוג הזה, אני פשוט מדייק ביצירה שלי 

 

מתנדבים בצה״ל 2023

בסיס חצרים נבנה בשנות השישים ונפתח ב-3 באוקטובר 1966 כ"כנף 6". מפקדו הראשון היה ג'ו אלון. היה זה בסיס חיל האוויר הראשון שנבנה מן היסוד כבסיס חדש עבור חיל האוויר הישראלי, ולא על שטחי בסיס קיים של חיל האוויר המלכותי הבריטי.  

  

אנחנו גאים להתנדב בבסיס חצרים! 

  

בשנה שעברה התנדבנו בבסיס הזה מבית ספר כל ימי שלישי בשבוע במשך חצי שנה בגלל הקורונה היינו יוצאים כל הכיתה יחד ובשעה 13:00 היינו אוכלים שם ארוחת צהריים יחד עם החיילים המשרתים בבסיס. השנה אנחנו מתנדבים שוב. 

תודה לכולם 

 

Happy Birthday (Flyer) (1).png

טיול לבית הכנסת הטוניסאי לתלמידי בר המצווה 

בהתחלה הלכנו לבית הכנסת הטוניסאי, לאחר מכן, יחיאל הסביר לנו על השם של הבית הכנסת "אלג׳רבה"- המופלאה. ושבית הכנסת הזה, הוא העתק של בית הכנסת שבטוניס.  יחיאל הסביר לנו על ספר התורה שיש שם. אחר כך הלכנו לסיור קטן וכל אחד סייר בבית הכנסת באופן עצמאי. בסוף יצאנו מבית הכנסת וכולנו הצטלמנו. 

 

הפרשת חלה 

בהתחלה דיברו איתנו על המצווה של הפרשת חלה מי היה עושה ולמי הוא היה נותן אחר כך אחת התלמידות ברכה ברכה של הפרשת חלה, הוציאה חלק מהבצק ואחר כך שרפנו את החלק. ואז כל אחד קיבל שלושה חלקים והכין חלה שלו. 

לאחר מכן כל אחד שם את החלה שלו על התבנית ומרחנו את החלק העליון בביצה ואז פיזרנו מעל זה שומשום שמנו בתנור 

חיכנו לסוף היום ולקחנו את החלות הביתה. 

האיש מאחורי הקלעים- ראיון עם רכז שכבה צעירה 

יחיאל חג׳בי 

בן כמה אתה? 

34 

איפה אתה גר? 

במערב נתיבות 

למה רצית להיות/לעבוד פה בבית הספר? 

עבדתי בפנימייה ולמדתי תואר חינוך מיוחד ופסיכולוגיה כשסיימתי את התואר הייתי צריך לעבור סטאז׳ 

והגעתי לבית הספר שלנו 

כמה שנים אתה עובד פה? 

8 שנים 

כמה שנים אתה מנהל פה? 

3 שנים. 

אם היית יכול לבחור איזה שיעור שאתה רוצה להוסיף לתלמידים, מה היית בוחר? 

שיעור למידה בחמישה חושים. 

האם הייתה רוצה לחזור להיות מחנך? 

לפעמים כן, אני מתגעגע להווי- לחוויות של הכיתה ולמשפחתיות של הכיתה. 

לסיכום מה יש לך לומר/ לאחל לתלמידים? 

לעולם לא לוותר, לא להתייאש תמיד לשאוף קדימה, להמשיך לחלום. 

חור לבן, מי אתה? 

חור לבן הוא מושג תיאורטי שנגזר מתוך משוואות של תורת היחסות. כאשר "חוקרים" מתמטית את מארג הזמן-מרחב בסביבת חור שחור ומוציאים את קיום המסה של החור מחוץ למשוואה הפתרון של חור-לבן מופיע. 


מכיוון שכל חור שחור מתחיל ככוכב שקרס הרי שלא ניתן להוציא את המסה מחוץ למשוואה וחור לבן לא אפשרי. 
המקרה היחידי האפשרי היה אם היקום היה נוצר עם נקודות סינגולאריות (היא נקודה שבה פונקציה איננה מוגדרת היטב.) "מוכנות" מראש וגם אז ברגע שהאטום הראשון (מסה) היה חודר למארג הזמן-מרחב של החור הלבן הוא היה חדל להתקיים. 

ֿ

 

ֿֿֿֿֿֿֿֿֿהמשמעות הפיזית של חור לבן, במידה והיה קיים, היא היפוך מוחלט של הזמן ושל מאפייני החור השחור - כלומר פלטה של חומר ואנרגיה למרחב מעבר לאופק האירועים. מכיוון שיש גם היפוך של הזמן הרי שמבחינת התנהגות החור הלבן התיאורטי הוא זהה לחור שחור ולצופה חיצוני לא הייתה דרך להבדיל ביניהם. 

יש כל מיני טענות ורעיונות שהמפץ הגדול הינו דוגמא לחור לבן או לחילופין חורי תולעת בהם החור השחור הוא הקצה השואב את החומר ומנגד לו יש חור לבן הפולט את החומר; נכון לעכשיו אין כל סימוכין או הוכחות לרעיונות אלו מעבר לחישוב תיאורטי מתמטי (שוב הקיים רק במצב של וואקום - מצב שאינו קיים במציאות). 

כאן בונים סיפריה דיגיטלית
אנחנו הכיתה של נועה ואושרית be-אופקים עבדנו במשך חודשיים על הקמת סיפריה דיגיטלית לבית הספר. 

בבית הספר יש 2 ספריות - אחת בבנין של שכבה צעירה ואחת בבנין של שכבה בוגרת. הכיתה שלנו אחראית על הסיפרייה של שכבת ביניים ובוגרת. בימי רביעי בשיעור מחשבים עם המורה טלי ואקנין הקמנו קטלוג סיפריה דיגיטלי ובמשך שלושה חודשים הקלדנו את הספרים הקיימים בתוך הסיפרייה וכך הסיפריה הפכה לדיגיטלית. הכנסנו לכל ספר- שם כותר, מחבר, שנת הוצאה ומספר עותקים 

אחרי שסיימנו להקליד את כל הסיפרייה עברנו תרגול של עבודת החלפת ומציאת ספרים לפי קריטוריונים שונים כמו: אויות, שמות, שנים, מחברים. אחרי סיימנו הכל פתחנו את הסיפריה להשאלה- בהצלחה לכל תלמידי בית הספר 

צילום מסך 2023-01-03 ב-10.20.55.png

מהם עשרת שיאי עולם?  

במקום מס' 10 הכובע הארוך בעולם באורך 4 מטרים ו-84 ס''מ.

במקום מס' 9 פתיחת הכי הרבה פחיות בדקה זה תוכי פתח 35 פחיות בדקה . 

במקום מס' 8 הלשון הארוכה מגיעה ל 10 ס''מ -ו10 מ''מ.  
במקום מס' 7 יויו הגדול אורכו 3 מ''מ 62 ס''מ משקלו 2095 קילוגרמים. 

במקום מס' 6 הכי הרבה זמן שסובבו כדורסל על מברשת שיניים בפה. השיא- דקה שלמה ו-15 רבע שניות. 

במקום מס' 5 הרגלים הארוכות בעולם. בגיל 15 זכתה בשיא עולמי בחורה עם אורך הרגלים שלה 135.265 ס״מ 

במקום מס'4 הזקן הארוך בעולם.  הזקן באורך  4 מ' ו26 ס''מ. 

במקום מס׳ 3 משקל רב שהורם בזכות השפם שלו -הבנאדם הרים אישה שלמה ששוקלת 63 קלוגרמים ו-800 גרם. 

במקום מס' 2 הכי הרבה כפיות על גוף בן האדם - 79 כפיות

במקום מס' 1 הסקייבורד הארוך בעולם - 11 מ' ו-14 ס״מ

בגרות באומנות
בבית הספר ניגשים תלמידים לבגרות באומנות יחידה אחת בה לומדים את מרכיבי שפת האומנות שהנם רכיבי היסוד של השפה החזותית: קו, צורה, צבע, אור, קומפוזיציה ותפיסת חלל. באמצעות למידת מרכיבים אלה, התלמידים לומדים להבין את הייצוג החזותי של היצירה ולהעניק לו משמעות בהקשר לאמן ויצירה שלו שנבחרו על-ידם. בחלק השני, התלמידים צריכים להכין תוצר בהשראת האמן הנבחר.